CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, April 28, 2009

My 3 Months Old Beautiful Princess


Bila memandang wajah tenang dia, selalu ingatan saya mengimbas..3 bulan lalu, perut saya besar dan ada satu nyawa yang mendiami rahim saya. Selalu menendang, menumbuk perut saya dan memberi respon bilamana saya berbicara dengannya. Kini, ‘isi’ perut tu sudah tersenyum pada saya, bersembang dengan suara lemak merdunya, menangis dengan nada yang comel, menghayun kaki dan tangan dengan cergas bila melihat kehadiran saya, dan tidur dengan tenang bila saya di sisinya sambil memegang erat jari saya. Ye.. kehidupan sebagai ibu ini memang indah dan ceria. Hana… mama dah lupa bagaimana teruknya alahan mama di awal kandungan, mama dah lupa sakit2 belakang dan pinggang mama di pertengahan kandungan, mama dah lupa betapa sakitnya kaki mama yang bengkak dan selalu cramp di akhir kandungan dan mama dah lupa betapa sakitnya menjaga luka bedah mama melahirkan Hana… bila mama pandang wajah Hana, bila melayan suka dan tangis Hana. Betul.. mama mmg dah lupa semuanya. Semua kesakitan dan kepayahan dulu tak terbanding dengan bahagia, rasa rindu dan cinta mama yang melimpah ruah yang Hana hadiahkan pada mama kini.



Hari ni.. genap usia Hana 3 bulan. Makin hari, melihat transisi Hana yang semakin berubah, mmg sangat mengujakan. Dulu Hana hanya memberi reaksi tangisan bila kurang selesa dan diam tanda puas hati dengan keadaan dirinya. Kini, Hana dah boleh tersenyum lebar bila gembira, bersuara manja bila ada yang mengagahnya, bersembang (dengan menggunakan nada suara), mengeluh bila bosan dan pandai tengok tv..hihihi. Hmmm… tak sabar nak tengok perkembangan Hana yang selanjutnya ( meniarap, ketawa, memegang etc…). Cepatla besar ye sayang. Mama doakan Hana selalu dilindungi Allah dan dilimpahi kasih sayang. Happy 3 months old sweetheart :)

0 comments: