CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, March 25, 2008

BIRTHDAY CELEBRATION !!

Buat kesekian kalinya saya ingin ambil kesempatan di ruang ini untuk mengucapkan Selamat Hari Lahir yang ke 28 buat suami saya yang tercinta. Sebenarnya besday beliau jatuh pada 4 Mac lepas. Tapi Sabtu lepas ( 22 Mac 08 ), saya & suami barula ade kelapangan masa untuk anjurkan kenduri doa selamat sesame ahli keluarga dan teman rapat di rumah kami di Serdang.


Alhamdulillah majlis berjalan lancar walaupun tertangguh pulak tahlil dan doa selamatnya sebab tetamu lambat sampai. Tahlil dan doa selamat di conduct oleh ayah mertua saya sendiri. Mmg penat betul tapi seronok sebab dapat jumpe kengkawan lama. Sedihnya xsemua dapat hadir, antaranya Mahfuzah dan Maryam xsihat (agaknye kena penangan mandi ayaq sg. Congkak minggu lepas kut! ) Khadijah plak masih berada di Muar, Johor. Tipah pulak dah jauh nun di Sg. Besar. Papepun terima kasih kepada kengkawan yang berkelapangan datang memeriahkan majlis : Hairin+ Nizam = Muaz the Caliph, Jibah (amboih..pi tinted kereta smpai lambat naa), Wani, Jiah (bakal ngantin baru), Aziah. Korang datang lambatla..xdapat nak kumpul reramai, datang selai-selai (sorang-sorang). Abuya cakap thanks la pade hadiah2 ’bermakna’ dari aziah ngan jiah. Seplastik penuh dengan bungkusan sotkabar cina. Hadiah2 korang mmg sangat membantula kitorang dari segi bajut barang2 dapo bulan April nih...huhuhuhu.




Juadah2 kali ni, saya xlarat nak masak banyak. Periuk belanga yg sesuai pun xde so ’main course’ kenduri nih ditempah jek. Menu : Nasik ayam + Mee goreng. Saya hanya sediakan dessert merangkap besday cake, hahaha : Jelly,sliced cake,pudding, fruit trifle. 2 bekas besar saya buat alhamdulillah habis. Dadih coklet yang saya buat pun habis jugak. Appetizer karipap disumbangkan oleh mama ( mak mentua ), paling awal le habis. Pisang-pisangan pulak disumbangkan oleh ayah+ibu saya. Terima kasih semuanya. Kenduri habis dalam lebih kurang jam 6.30 petang dalam renyai2 hujan yang syahdu..hehehe...

Di kesempatan ni jugak, saya nak ucapkan salam takziah buat sahabat saya, Khadijah Ismail dan keluarga atas pemergian ayahanda beliau ke rahmatullah. Mmg sangat2 mengejutkan saya..semoga ruh Allahyarham ditempatkan bersama2 orang yang bertaqwa..Al-Fatihah.


p/s : Kullu nafsin zaa iqotul maut.




Buat Duit Main Myspace

4 comments:

Khairuddin Rais said...

Hehehe..terima kasih, nanti bulan doblas kite wat kenduri lagi yek ;> InsyaAllah....

nour said...

Salam, anakanda. Alangkah cemburunya melihat hidangan di majlis yang tak dapat bonda hadiri.Isk..isk. Nvr mind la. Sejak tidak bersama korang, sudah hilang kegilaan aku utk memasak ikan keli masak asam pedas. Aku memerlukan mereka yang boleh makan dengan penuh ekspression dan semangat utk menjadkn hobi memasak ini tidak mati begitu sahaja. Sukar benar utk ketemu org seperti kalian yg wlpun pedas dan poyo kritikannya tapi cukup utk membuat hati berbunga2 bahagia..Apa yg aku merapu ni..See you. Isytaktu lek.

An-Naurah said...

huhu...tu aa pasal bonda,xbest aa ko xde...hmm,ikan keli yek..aku tgh posa dari makan ikan keli nih..sebab antara penyumbang kolestrol aku..elokla,ko makan ikan kembong pulak yek...miss u too bonda. nanti masakkan ikan keli asam pedas utk aku yek..:D

Print Centre said...

berbunga jiwa kalbu ko tulis nama aku.. yg engkau mengingati ku.. -tipah