CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, March 7, 2009

TAG DARI HUDA (UMMU NUHA)

[Directions: Once you’ve been tagged, you have to write a blog with 16 random things, facts, habits or goals about you. At the end choose 16 people to be tagged, listing their names and why you chose them. Don’t forget to leave them a comment or tag them in your note to read this]

  1. Saya anak kepada Mohd Salleh Ali dan Rahimah Yahya, isteri kepada Mohd Khairuddin Rais, kakak kepada Ahmad Muzamil Mohd Salleh dan Mama kepada Raihana Izzati Mohd Khairuddin. I love my family sooooo much!
  2. Sekarang keje dekat satu agensi gomen di Kuala Lumpur sebagai P.E.E (bukan pee tu okey! )
  3. Seorang yang agak berat mulut, sukar meluah perasaan dengan kata2, makin saya marah..makin saya diam, tapi dalam hati ni hanya Tuhan je tau. (Jauhila aku dari penyakit jantung ya Allah) but I’m a good listener.
  4. Suka pada warna..biasanyala pandangan cepat ter’capture’ kaler coklat, purple, biru, dan hitam. Tak suka kaler kuning & pink sebenarnya. Tapi sejak Hana lahir, hari2 taram pakaikan baju kaler2 pink kat dia..sweet pulak nampaknya.
  5. Seorang yang sangat tak cerewet dalam segala hal : Makan, pakai, berkawan, gaya hidup. Tapi ada juga la benda2 yang mmg tak akan dimakan, dipakai kalau jumpa pun (tempoyak, durian, barang kemas, bla..bla.. etc )
  6. Suka pada music yang rancak dan sarat dengan dance element. Saya rasala kalau saya tak mendalami ilmu agama sure saya bercita2 nak jadi penari..huwa huwa huwa. Saya susssaaahhhh sangat nak suka satu2 lagu ballad (slow leleh lentok).
  7. Bercita2 nak jadi surirumah, focus pada family, rumahtangga, buat amal ijtima’ei dan dah ade financial freedom – hahaha..tapi camne yek? Gue nggak suka berbisnis dong!! Makan gajila sampai ke tua.
  8. Nak belanja semua family gi buat umrah dan ziarah dan nak kerjakan haji secepat yg mungkin. Takmo tunggu dah tua2… tapiii..saving..alaaaaahai :D
  9. Habit buruk.. suka buat kerja last minute pastu meligan nak siapkan. Rasa cam adventure pulak. Hahaha…
  10. Sangat suka makan western food especially spaghetti dan something with creamy/white sauce food tapi exclude beef steak dan apa2 makanan berunsurkan daging.
  11. Dulu adalah seorang yang suka membesarkan tidur dari keje lain. Lepas kawen, kurang sikitla tapi lepas Hana lahir, terus tak cukup tidur..huhuhu.
  12. Saya seorang yang tak suka ikut sangat sesuatu protokol, lebih suka ikut logic dan research sendiri. Cth : Kalau ada org bgtau ttg satu2 perkara yang sebegitu caranya/dia rasa betul, tapi saya ada pendapat lain yang saya rasa logic dan ada betulnya juga, saya akan dengar je cakap org tu, tapi saya tetap akan buat cara saya..hehehe…
  13. Suka tgk movie yang saya suka..berulang2 kali. Lama la nak tunggu jemu. Sangat suke swimming. Boleh berendam berejam2 lamanya. Nanti nak bawak Hana gi swimming la.
  14. Habit : Lebih suka shopping barang dapur dari baju2an. Jaaaarang sangat beli baju tapi skali shopping baju2an, bleh cecah sampai RM300-400. Boros ke saya???
  15. Hobby terbaru, mandikan Hana..main dgn Hana, sembang2 dgn Hana… hilang rasa tension tgk mimik muka dia.
  16. Sangat suka buat unplan vacation dgn hubby… rasa cam surprise gile dan seronok betul. Tapi skang sure tak boleh buat camtu dah.. Mama ngan ayah leh jenjalan sehelai sepinggang tapi Hana sure tak boleh…hihihihi..

Who I wanna tag??? Hmm.. let see….
Hmm..rasanya ramai dah buat tag ni.. sesapa baca blog ni dan blum penah buat,sila la buat yek :) but specially tagged are :-
  • Maryam
  • Aziah
  • Che Da
  • Najwa Salwaana
  • Nur Izah

5 comments:

Anonymous said...

aduh, mama hana ini men' tag' ku ketika diriku sedang bergelut dgn islamization of knwlegde, ijtihad n manahij mufassrn. k..tunggula, bila siap assgmnt, time sibuk nak exam tu msti sempat nak buat.hehe.
ooo, one thing i like most abt ur self-same like me..i love evrything abt dance. tapi ttp tak best skrg sbb kena buat sorang2.

Anonymous said...

Mas, congrats for the newborn! K.Long baru jumpa blog ni, seronok baca pasal baby Mas.. Comel! Semoga dia jadi anak yang solehah dan penyejuk mata memandang.. Selamat melayari kemanisan dan keperitan hidup sebagai seorang ibu!! Wish you all the best!

Ummu Mishkah said...

tahniah atas kelahiran baby baru..
salam kenal!

Faiz Faiza said...

kmas & bunda...krg blhla cri port bagus tuk sama2 dance, kat az pn ble...ktrg ble jd babysitter =)

Fiwdaus said...

salam...

mcm kenal je.. wife ustaz krud rupanya.. dia slalu tmpang bilik sy masa kt UM dulu.. hehe..